כאשר בחרתי ללמוד עיצוב גרפי, אימא שלי אמרה לי: ״למה לך לעסוק במעטפת ולא בתוכן? כלומר, מתאים לך יותר לכתוב ספרים מאשר לעצב אותם.״ עניתי לה:
״אחד האתגרים הגדולים במעשה העיצוב, הוא לדעת לתת פרשנות ויזואלית נכונה ומדויקת לתוכן.״
עיקר עבודתי הייתה בהוצאות ספרים, לאחר שקראתי את הספר עמדה לפני משימה – למצוא את הלבוש שתבטא את תוכנו ורוחו של הספר, ותייצג אותו נכון על המדף בחנות הספרים. מה שאהבתי
בנוסף, היא העבודה מול אנשים – סופרים, משוררים, עורכים ואנשים כותבים. אתה לא יושב במגדל השן ויוצר ככל העולה על רוחך, אתה צריך להיות קשוב לרחשי ליבם
של השותפים לעבודה.
למדתי עיצוב בקורס של הטכניון, לימודי חוץ, ובמקביל עבדתי בסטודיו של דני קרמן שעבד אז בשותפות עם בן דודו – אריק קרמן. עלי להעיד ששום בית ספר לא ידמה ללימוד תוך כדי עבודה בסטודיו, כמו הסטודיו של הקרמנים.
להשלמת השכלתי, למדתי תולדות
האומנות במסלול המורחב של אוניברסיטת תל אביב.

מי אני - רוחמה ש.

אלכסנדר סנד, המנכ״ל דאז של הוצאת הקיבוץ המאוחד, הציע לי להצטרף כמעצבת גרפית לצוות ההוצאה. נעניתי לבקשתו, ולמעלה משלושים שנה אני עוסקת שם בתחום עיצוב גרפי של ספרים ועטיפות. עיקר עבודתי הייתה בהוצאות ספרים. לאחר שקראתי את הספר עמדה לפני משימה – למצוא את הלבוש שיבטא את תוכנו ורוחו של הספר, וייצג אותו נכון על המדף בחנות הספרים. מה שאני אוהבת בנוסף, היא העבודה מול אנשים — סופרים, משוררים, עורכים ואנשים כותבים. אתה לא יושב במגדל השן ויוצר ככל העולה על רוחך, אתה צריך להיות קשוב לרחשי ליבם של השותפים לעבודה.

נוסף לכך, אני מעצבת חומר פרסומי לחברות שונות: “לודן – חברה להנדסה”, “א.ב. מתכננים”, “יד טבנקין”, אוניברסיטת תל אביב, מועצה אזורית רמת נגב, “הוצאת לב הדהרמה”, “כיוון  – ייעוץ אסטרטגי”, ועוד. וכן אני עוסקת בעיצוב תערוכות, אתרי אינטרנט ושילוט.

במשך שנות עבודתי, רכשתי ניסיון רב בעיצוב והפקת ספרים, מכל הסוגים והתחומים: ספרי שירה, ספרי ילדים ונוער, ספרי פרוזה, ספרי הגות ומחקר, קטלוגים של אמנות וכו׳. אספתי סביבי צוות מעולה של עורכים, מגיהים, סורקים, צלמים, מאיירים, אנשי דפוס, צוות איתו אנו מובילים כל ספר לידי מוצר מוגמר איכותי ומשובח.

בשנת 2016 הצגתי תערוכת יחיד בגלריית שפיים, תערוכה שכללה 30 שנות יצירת עטיפות ספרים. 

מסתבר שאהבת הספרים עוברת בתורשה – נכדתי איימי